Saturday, March 14, 2009

YA ALLAH....

YA ALLAH…biarlah hatiku merana dan pedih dgn dunia,
Namun aku tetap menjadi hamba mu yg tenang dan gembira pada akhirat MU..
YA ALLAH..biarla aku sendiri didunia nie tanpa teman..
Namun aku tetap tidak sunyi dan sepi tanpa MU..
YA ALLAH…biarlah aku susah dan payah melawan diri ku pada kelekaan dunia
Namun aku sentiasa yakin pada janji2 mu di AKHIRAT sana…
YA ALLAH…biarlah tiada kata2 semangat dan dorongan sisapa di dunia ini..
Namun …hati ku sentiasa gembira dan tenang dengan AL-QURAN MU..
YA ALLAH..biarlah segala ujian dan dugaan menimpa diriku..kerna ku tahu suma ini adalah tarbiyahmu untukku..agar aku sentiasa mengingati dan datang mengadu pada mu..
Dan pada MU YA ALLAH…tempat ku kembali…..

Nukilan
Miftahul jannah….
17 r.awal 1430
14.march 2009
9.20 pagi…

2 comments:

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

ya Allah...matikanlah aku bi husnil khotimah & janganlah Kau matikan aku bi su'il khotimah...Kumengharap keredhaanMu ketika hidupku & diwaktu matiku...
ya Allah...dampingkanlah aku dengan ahli syurgaMu & jauhkanlah aku dari dihimpunkan dengan mereka2 yg menjadi musuhMu...

salam ziarah & salam ukhuwwah fillah ya ukhti :) ma'a taufiq wannajah dalam imtihan niha'ie...

QalbunNur said...

insyaALLAH
syukran ukhti..
ma'a taufiq wannajah fil imtihan..

syukran..dgn sambungan sajaknya..(^_^)