Sunday, October 4, 2009

Lemahnya Aku.....

Lemah sangat ku rasa ketika nie..seperti aku ingin berendam dengan air mata..yang tak bermankna. kenapa tak bermakna?..kerana ini hanya perasaan sementara lepas da tu aku akan lalai dan leka semula...
Aku baru saja habis test.. pagi dan petang. esok ada lagi, rabu..dan setertusnya hari sabtu.. rasa macam nak tercabut saja jantungku lihat jadual test yng begitu padat ditambah dengan assingment dan final exam yag makin dekat..masyaALLAH...masa tu da makin dekat apa persediaanku untuk final nie....
Test tadi pun tak leh nak buat sangat,,sebab persediaan untuk hadapinya ibarat telur dihujung tanduk..macam mana dengan test sterunya dan final exam akan datang..masyaALLAH lemahnya aku nak melawan nafsu dan kelalaiku... aku lemah sanga aku da rasa macam nak melayang aku makin takut..bagaiamana harus aku ubah diriku dan pimpin jiwa ku nie agar lebih teratur dan terancang... cemburu ku pada teman2 yang begitu confident utk menduduki test.. yang aku lesu dan longlai sebab banyak sangat tak cover.. aku perlukan sesuatu utk pempin diriku ini kearah yang lebih teratur..aku tak larat dan tak sanggup lihat keaadaan ku yang makin lemah ini..

YA ALLAH bantu la HAMBA-MU ini..
pimpin la aku YA ALLAH...
aku memerlukan seseorang untuk pandu diri ku ini...
tunjukkan la aku YA ALLAH...
aku tidak ingin menjadi muslimah yang lemah..
muslimah yang jauh dari petunjuk MU....
pada-MU ku mengharap dan mendambakan pertolongan
agar ada pintu dan ruang untuk ku mencari kekuatan
dan bangkit dari kelemahan ku ini....(-_-)

No comments: