Friday, October 16, 2009

PENCARIAN....

AlhamdulilLAH..hari nie aku masih diberi nikmat islam dan iman, kuRnian ALLAH... namun berapa bangyak rate iman yang ku miliki aku sendiri tidak punya ukuran yang tepat, namun sebagai manusia yang memiliki tubuh ini.aku dapat mengukurnya hanya pada tahap yang tak accurate...

aku agak ketandusan idea nak menulis dalam blog nie, bukan xda tajuk nak disembahkan namun aku sendiri tidak tahu apa yang ku ingin katakan.. seperti juga ketika ni aku sendiri tidak tahu apa yang ku fikirkan, apa yang ku inginkan dalam ini, apa yang cari sebenarnya dalam perjalankan ku ini, apa matlamat ku dalamm pelajaranku...

aku masih mencari semua itu..dan ada kalnya aku hilang dalam mencari... tapi pada ketika nie aku cuba mencari sesuatu yang mungkin hilang atau pun yang belum pernah ku nikmati lagi dan membuatku mencarinya...

AKU INGIN MENCARI CINTA...cinta siapa?
cinta seorang yang mencintai ALLAH dari apa yang dimilikny,
cinta seorang yang mencintai RASUL ALLAH, menjadi ikutan dan contoh teladan dirinya,
cinta seorang yang mencintai Ibu Bapanya..untuk mengapaci REDHA ALLAH dalam hidupnya...
cinta seorang yang mencintai agama ISLAM dan cintanya untuk mengakkan agama ALLAH SWT...
cinta seorang yang boleh mencintai diri ku dan mengajak ku untuk mencintai ALLAH SWT lebih dari segala2 yang ada di atas muka bumi ini...

Namun bagaimana dengan diriku...adakah ku jugak telah meletakkan syarat ini dalam diriku...
YA...aku meletakkan suma ini dalam diriku..namun aku tersedar dalam perjalan ini meletkkan syarat2 cinta ini aku tersungkur.. agak terlewat untuk ku mengenali erti cinta dan kasih pada NYA...
Namun takkan ku biarkan diri ini putus asa untuk mengapainya semula..andai aku tersungkur aku ku cuba sedaya dan teguh mungkin untuk bangkit..
Namun ku manisia biasa dan aku..aku sedar aku tak mampu melakukannya sendiri..

Dalam pencarian ini aku bimbang andai aku tersesat dan tidak bertemu jalan pulang..
Dalam pencarian ini juga aku bimbang andai hati ku tertutup untuk cinta RABBI..
Biar la ku tidak mengapai cinta seseorang manusia asalkam aku kecapi cinta ALLAH SWT..

CINTA kepadaNYA mengajak aku untuk mencintai segala apa yang telah dikurniakanNYA yang kepadaku...
Pada ketika ini aku ibarat manusia yang hilang cinta,aku ibarat manusia ditenagah laut yang tersesat dan layar yang rosak...aku terasa sunyi dan terasing, terasa ibarat pokok yang tidak ada akar.ibarat layang-layang putus tali. ibarat benang tidak ada jarum...
Aku ingin mencari jalan pulang dan mencari desitani ku yang sebenar tapi pada siap tempat ku perpaut, pada siapa tempat ku mengadu...hanya pada ALLAH...
kenapa tiada teman.kenapa tiada rakan.kenapa tiada sahabat2..yang bisa menolong ku untuk mencari jalan pulang untuk ku..kenapa tiada siapa yang bisa menjadi penunjuk arah ku pulan...YA ALLAH...aku lemah ketika nie YA ALLAH...aku ingin mencari cintamu sebagai pendinding hati ku ini..
aku tidak mampu untuk teguh berdiri lagi..YA ALLAH TOLONG HAMBA MU ini..dalam pencarian ku dan menggapai cinta yang hakiki..dari cinta MU...

No comments: