Friday, June 28, 2013

JEREBU DI JIWA SIAPA YANG TAHU?

Alhamdulillah..

syukur kepada ILAHI..kerna memberi peluang dan ruang untuk melihat dunia untuk menhirup udara saat nie..pelajar2 yang bercuti dan kembali kesekolah..riuh jadinya..(^_^),terubat kerinduan terhadap mereka.
Jerebu yang melanda bumi malaysia menimbulkan kerisauan setiap orang,(tapi aku tgk orng selamber je kuar jalan2 shopping)..

namu hikmah disebalik musim jerebu nie byk pada ALLAH beri petunjuk..satu-satu apa yang telah berlaku keatas aku selama ini...SUBHANALLAH...

Titis..airmata mengalir..(T_T), bagai halilintar yg mengejutkan aku, satu-satu cerita dan memory silap kembali menerawang di otak..ALHAMDULILLAH..ALLAH kejutkan aku dan beri kesedaran..

Sedikit-sedikit..ALLAH tunjukkan jalan..sesungguhnya ALLAH itu MAHA PENGASIH dan PENYAYANG.. apa lagi yang aku inginkan?

pengajarannya..SABAR..

~Alhamdulillah..JEREBU DIJIWA sedikit2 ALLAH lenyapkan dgn titisan AIRMATA&DOA..
sebagaimana JEREBU yg melanda dgn datangnya AIRHUJAN& TAWAKAL manusia pada ALLAH..~




No comments: