Friday, June 14, 2013

kisah silam..

hati ku terusik mengibau kisah silam,adakalanya tawa adakalanya sedih..
namun kisah bermulanya kehidupan diBUMI kenyalang, yang banyak memberi aku makna erti hidup sebnar.
disanalah bermula kehidupan mencari sinar ISLAM..

YA ALLAH, besarnya nikmat itu, sehingga saat ini dapat dirasai..namun aku sia-saikan segalanya.
aku tewas..tewas dgn hawa nafsu sendiri, sehingga aku lupa dgn jalan-jalan, lorong-lorong yang pernah aku lalui dulu..

adakalanya aku tertanya kenapa aku tidak seperti dulu,mengapa aku memilih jalan ini
aku jgk bertanya pada diriku, kenapa aku begitu mudah tewas dgn diriku sendiri.. ya ALLAH.
pada saat ini peritnya ku lalui..peritnya menahan dan berlawan dgn hawa nafsu dan sifat-sifat mazmumah yang menguasai diri..ya ALLAH  berilah kekuatan untukku menjalani dan mengharungi semua ini..

lembutkan lar hati ku yang keras ini..
pujuklah lar ia untuk kembali kepada jalanMU ya RABB...


No comments: