Thursday, October 3, 2013

Bumi Anbiya..



Satu ketika dulu..hati ku pernah terdetik untuk pergi kesana. Melalui laman-laman islamic (cth iluislam) aku dpt mengenali insan-insan dan berkawan yang dipilih ALLAH utk pergi kebumi anbiya dan menuntut ilmu disana. dapat mengenali dan berkongsi cerita, membaca komentar-komentar mereka sangat menarik dan macam ada tarikan magnet aku tertarik untuk menyimpan angan-angan ku. Seorang junior sekolah pulak ambil medic dekat egypt lepas tu kawan masa diploma continue study bidang dentistry dkt Al-Azhar..Subhanallah bertuahnya mereka, sungguh merekalah insan dipilh ALLAH..sehingga timbul rasa cemburu terhadap mereka.

Aku juga menyimpan angan-angan itu, kalau pun aku tiada rezeki menuntut ilmu (sbb aku bukan budak sekolah agama), tapi aku berharap dapat datang kesana walaupun sekali, aku ingin sekali melihat bumi itu, di mana disitulah bermulanya penyebaran ISLAM, disitu jgk tempat Baginda SAW, di lahirkan dan dibesarkan dan terdapat makam Baginda dan banyak tinggalan sejarah islam untuk di lihat tinggalannya. Aku tahu jgk bumi tu barakah.. bila aku tgk orng yang tinggal disana atau menuntut ilmu disana bgi ku mereka bertuah sebab menjadi orgn yg dekat dgn para anbiya.

insyaALLAH dengan izin ALLAH.. satu masa nanti aku juga akan menjadi tetamu di bumi anbiya..(^_^)




No comments: