Tuesday, October 8, 2013

Mengejar CINTA



CINTA.. (^_^)

Rasa Malu untuk mereka cerita CINTA, sebab aku bukan lar seorang penCINTA atau minah jiwang..
tapi apa yang ingin ku tulis nie cuma tetiba terlintas tajuk nie..

Masa aku dok tengok cerita, housmate ku sibuk kemas2 barang. insyaALLAH esok dia nak punggah barang kerumah baru..(^_^).. rumah pengantin baru..

sejak tahu dia nak kahwin beberapa bulan lepas dan melihat dia buat persiapan perkahwinannya.. aku tak terasa  lagi dia nak kahwin. sampai lar malam nie, baru terasa sangat aura orng nak kahwin nie..huhu..sebab lepas nie sunyi..hukhuk..(T_T)..

Tetiba..aku bertanyakan persoalan hhuu..

"tak takut kah nak kahwin..?'

lagi pun sepanjang serumah dengan dia perlbagai berkongsi cerita dan rasa, pasti lar aku orng yang dekat dengan dia rasa takut.

aku bertanya soalan nie sebab tak lama lagi dia akan tinggal bersama orng yg dia tak kenali, dengan tempoh ikatan pertunangan yang singkat dan semuanya menggunakan orng tengah..
mesti lar dia xkenal pasanganya dengan baikkan

dengan soalan tu aku yang dirambat rasa takut pulak, iya lar mcm mana nak sesuaikan diri dan menhadapi keluarga 2 belah pihak..huhu..da malas nak fikir detail..(*-*) kong!!!!

***************
bila fikir balik, apa yg aku cuba persoalankan sahabat ku ini, aku balik tanya soalan tu pada diri ku saat nie..

'aku mcm mana plk, da sedia belum...?'

lepas tu macam plk flash back dlm kepala ku.masa balik raya tahun 2013.. soalan bertubi-tubi  dari mak, makcie-makcie ku..ya RABBI, sepanjang pergi berziarah raya pertamat soalan sama aku kena tanya.. aku ingat nie semua hanya dlm novel last2 kena balik dkt aku.. aku nak jawap apa?


Tak pasal-pasal sekarang nie mak plk...asal aku call rumah, mmg tak sah klu xsebut pasal kahwin2 nie..
 ya ALLAH aku da mcam fobia plk pasal sebut kahwin2 nie, semua tu ketetapan ALLAH..jawapannya hanya ALLAH...

sendangkan CINTA ALLAH aku sendiri masih tersekat utk MERAIHnya..bagaiman utk aku mengejar2 CINTA manusia..

so sekarang nie apa ku nak buat mengejar CINTA..huhu..
andai di takdirkan aku jatuh CINTA kepada makhlukNYA
biarlah CINTA itu membawa aku kepada CINTA ILAHI... (>_<)


sape nak jdi mangsa CINTA itu?...

No comments: