Sunday, June 14, 2009

ALHAMDULILLAH DA TAMAT....

11hb JUN 2009... aku ucapankan syukur setelah menatap slip result yg tepampang di skrin laptop ku...kira-kira dalam 11.30 malam,ketika tu sahabat dlm bilik da tidur dibui mimpi...klu blh tak nak kecoh result yg tak seberapa ini...

Walaupun da menduga akan grade on time,namun perasaan gelisah,risau dan takut ketika menunggu result tetap tebal..(^_^)... dan akhirnya keputusan yang pasti terpampang dan baru hilang suma perasaan tu kerana terjawab juga kesudahan hidupku di semester terakhir ini..namun perasaan kecewa dan berbaur sedih muncul pula dgn keputusan yg agak menyedihkan di akhir semester..tapi hati ini tetap REDHA kepada ALLAH SWT..kerana aku yakin apa yg terjadi nie ada hikmahnya..supaya aku lebih muhasabah diri dan melihat kembali kesilapan-kesilapan dan juga kelalaian ku sendiri, agar boleh ku perbaiki di masa akan datang...

Dengan keputusan result yang da keluar nie, maknanya terjawab sudah segala persoalan dan pertanyaan pada diri..selain rasa sedih dengan result..aku lebih sedih utk meninggalkan Bumi Kenyalang ini...terlalu banyak memory dan kenangan yang tercipta di sini. Kerana apa? kerana disini la ku mengenal apa itu ISLAM...disini la ku mengenal erti ukhwah fillah...kerana disini la..aku mula mengenali dan medekatkan diri pencipta ku ALLAH AZZA WAJALLA......

Rasa baru saja aku melangkah kesini semasa sem -1 datang sorang2 naik flight(firt time naik)..kini setelah 3 tahun..aku kan meninggalkan bumi kenyalang nie, sepinya ku rasa...aku kan merindui sahabat2 dan kenangan yang indah disini... sesungguhnya lakaran kehidupan ku lebih bermakna dan penuh pengisian ketika sini.. semoga apa yang telah ku perolehi disini dapat ku manfaatkan dan aplikasikan bila sudah kembali ke kampung halamaan ku..insyaALLAH..

Perancangan kehidupan ku yang seterusnya, masih belum dapat dikenal pasti kerana.. aku sendiri belum dapat bertindak pape.. sambung belajar atau tidak masih dalam pertimbangan..bila sahabat2 bertanya tentang perancangan ku utk sambung study..xda kata yang terucap kerana semuanya masih terawang-awang dan dalam perancangan... jawapan yang pasti bila aku da balik ke kampung halaman ku... jumpa mak dan bapa, adik-adikku dan keluarga yang kucintai...(^_^)...rindu kalain semua,tunggu aku disini..yek.

insyaALLAH..tak sabar balik umah,tiket flight da pilih tinggal beli jak, banyak benda nak buat bila balik nie,da banyak perancangan di atur bila balik kampung..soal sambung study insyaALLAH..keputusannya selapas ini..(^_^)

No comments: