Thursday, June 25, 2009

Selamat Jalan......

Lambaian tangan ku laju,di ikut air mata yang deras mengalir pada sahabat yang telah beransur-ansur pulang.."Selamat jalan,semoga kita berjumpa lagi..insyaALLAH..", "eleok-elok jalan,jaga diri..kalau da sampai nnt bagitau la", "jagan lupa mesej aku selalu ye.." sambil bersalam dan berpelukkan dengan sahabat-sahabat yang ingin kembali kekampung halaman...kata-kata ini menjadi pengiring utk teman2 yg akan bercuti semester dan teman-teman akan meninggalkan kampus sarawak ini...
setiap hari, seorang demi seorang sahabat yg balik..sal balik hari ahad utk urus degree,kemudian mas balik hari selasa lepas test utk dapat lesen nurse dan hari nie nurul,sbb dia da habis test kelmarin..dan sekarang tinggal aku sorang2 kat bilik nie...walaupun ku xda tunjuk muka sedih..namun hati ku tak dapat menipu keadaan ku yang sunyi kesorangan di bilkik tanpa teman, ini mengingatkan aku dengan lagu UNIC-DIATAS NAMA CINTA..aku amik sepotong lirik lagu nie( biar sendiri hingga hujung nyawa, asal tak sepi dari kasihnya..) lirik nie beri kekutan utk dan keyakinan bahawa walaupun tiada teman disisi tapi ada yang setia menemani dan bersama ku iaitu AL-KHALIK...sesungguhnya ALLAH itu sentiasa bersama ku.. cuma aku saj yang kadangkala lupa dan tidak sedar dengan ini semua....pape pun aku juga akan meninggalkan kampus nie buat sekian kalinya, setelah ssetahun bertapa tak balik sabah..akhirnya aku akan meninggalkan Bumi Kenyalang ini, dan entah lah bila baru dapat datang semula kesini... walaupun jauh dari mata namun segala memory di sini tak kan pernah padam..insyaALLAH...(^_^)...

No comments: