Thursday, June 18, 2009

Diam itu BERSALAH...

"kenak diam Dayang,sebab nyah SALAH la yah.." seorang teman sekerja yang mengenakan aku selepas sedikit pertelingkahan kecil antara kami dan seorang lagi teman dia. sememangnya aku agak kasar bila bercakap atau behadapan dengan muslimin nie.. aku tak leh nak elak dia atau teman dia..ada saja agenda mereka membuat ketika kerja yang mrnjadikan aku sering bertelingkah..sememangnya aku tak akan menyerah kala andai apa yang dia katakan..erm mungkin satu sikap ku yg agar degil. kadang2 aku lebih suka menyendiri dan menjauhkan diri dari orng agar tak menjadi mangsa cakap lepas ku... kerna diam itu lebih baik dari terus cakap pasti akan lebih banyak kesilapan. sejak result degree kuar..mood ku agar merundum...aku jadi hilang kawalan perasaan utk tidak melibatkan orang lain aku bawa diri dan mendiamkan diri even bila duduk dengan kawan. aku binggun degan resukt yang kuar..alhamdulilLAH...ALLAH beri aku tempat utk meneruskan pengajian..namun aku belum pasti ada ka rezeki ku untuk meneruskan pengajian ku... sumanya ku sandarkan pada ILAHI....sukar utk diungkai masa akan datang masih rahsia dan misteri...yang penting doa dan tawakal...insyaALLAH...

diam ku punya sebab dan tersirat...xdapat nak diungkap, biar ALLAH saja yang mengetahui dan mendengarnya..namun sebagai manusia aku tak lari memerlukan seseorang untku ku bercerita dan meluahkan kantung dada ku yang sarat ini...blog nie menjadi mangsa muntah dan isi kandung kantung dada ku....
Sesungguhnya suma manusia itu akan di uji, tapi dengan tingkat ujian yang berbeza-beza...

Diam ku juga...kerna ingin mengurangkan dan andai dapat nak buat perubahan diri gak..xnak jadi kuat cakap atau byk songeh...(^_^)

insyaALLAH..semoga aku berjaya gak kawal sikap ku yang satu nie...

1 comment:

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

salam..

pandai adik menulis ye..teruskan usaha adik...moga Allah merahmatimu

adik..nnt ke blog akak..ada tag tuk adik...yislamu...Allah ma'ak